Veelgestelde vragen
Staat het antwoord op uw vraag er niet tussen? Neem dan contact op met WoerdenWijzer.
Ervaart u problemen in uw huis of in het huishouden? Bij het reizen? Of bij de opvoeding van uw kinderen? Dan heeft u waarschijnlijk al van alles geprobeerd om dit op te lossen. Het is soms moeilijk om de juiste hulp te vinden. En kunt u daar wel beetje hulp bij gebruiken? Dan helpt de onafhankelijk cliëntondersteuner (OCO) u om uw hulpvraag duidelijk te krijgen. De OCO denkt ook met u mee voor oplossingen.
Als blijkt dat er professionele hulp nodig is, kunt u een verzoek doen bij WoerdenWijzer. Om een goed beeld te krijgen van uw situatie kunt u uw persoonlijk plan invullen. Dit helpt om uw problemen en vragen vooraf goed in kaart te brengen. Als u dit moeilijk vindt, is dat geen probleem, het is niet verplicht. U krijgt altijd een gesprek met een medewerker van WoerdenWijzer, waarin u alles kan vertellen.
Soms is het heel duidelijk welke hulp u nodig heeft. Maar het kan ook zijn dat u hier liever eerst met iemand over praat. Dit kan iemand in uw omgeving zijn. Bijvoorbeeld een familielid of een vriend. U kunt ook contact opnemen met een medewerker van WoerdenWijzer. Kijk dan op onze contactpagina hoe u ons kunt bereiken. Wij helpen u graag. Ook als u geen professionele hulp nodig hebt. De medewerkers van de Toegang weten de weg en zullen u zo goed mogelijk verder helpen.
Wilt u liever dat iemand buiten WoerdenWijzer u helpt met het duidelijk krijgen van uw hulpvraag? Dan kunt u kiezen voor de onafhankelijke cliëntondersteuning.
U neemt via mail of telefoon contact op met WoerdenWijzer. U legt uit welke hulp u nu heeft en waarom u deze wilt laten door lopen. Er wordt een melding doorgezet naar uw casemanager, die contact met u opneemt.
Doe dit minstens 8 weken voordat de ondersteuning verloopt. Dan weet u zeker dat u op tijd een nieuw besluit krijgt.